Powercables of wasmachines too short for "trekschakelaar" ne

Guest
Afgekeurde wasmachines voor trekschakelaar (door Skybuck Flying):

(Stroom kabel lengte te kort voor algemeen gebruik, deze dient minimaal 2.35m te zijn, misschien zelfs langer 2.5m tot 2.75m afhankelijk
van bevestigings punt op wasmachine zelf en afstand tot trekschakelaar, meestal vlak er naast/boven ?!)

1600 RPM wasmachines met koolborstelloze motor:

Merk: Model: Lengte BevestigingsPositieAchteren:

AEG L6FBI86S 1,5
AEG L7FENQ96 1,5
AEG L8FB86ES 1,5
AEG L7FB60Y 1,5
AEG L6FB86IW 1,5
AEG L6FBSPEED 1,8
AEG L8FEOKOMIX 1,8
AEG L7FE96ES 1,8
AEG L6FBN6862 1,8
AEG L9FENS96 1,5
AEG L6FBN5761 1,8
AEG L7FE06ES 1,5

Bosch WNAT323471 1,6
Bosch WAW32642NL 1,55
Bosch WAW32461NL 1,75
Bosch WAWH2643NL 1,75
Bosch WAW32542NL 1,75
Bosch WAYH2842NL 2,1 Links Boven

(allemaal boven de 1000 euro veelste duur)
Miele WCI330 2
Miele WWF 120 WCS 2
Miele WWI 320 WCS XL 2
Miele WWR 760 WPS 2
Miele WCH 360 2
Miele WWG 120 XL WCS 2
Miele WWI 660 XL W1 2

Samsung WW80K6604QW 1,5
Samsung WW90M76NN2A 1,5
Samsung WW90M760NOA 1,5
Samsung WW90J6600CW 1,5
Samsung WW90K6605SW 1,5
Samsung WW8BM76NN2A 1,5
Samsung WW80M760NOA 1,5
Samsung WW10M86INOA 1,5

Siemens WM16W461NL 1,75 Links Onderen !
Siemens WMN16T3471 1,3
Siemens WM16W790NL 1,75 (Links boven volgens handleiding maar vertrouw het plaatje niet haha gezien de rest ! ;))
Siemens WM16W4G2NL 1,75
Siemens WM16W672NL 1,75
Siemens WMH6Y841NL 2,1 Links Onderen !
Siemens WMH6Y741NL 2,1 Links Onderen !

Whirlpool FWF71683WE 1,2
Whirlpool FSCR 80621 1,2
Whirlpool FWF81683W 1,2
Whirlpool FWFBE81683WKE 1,2
Whirlpool FWFBE71683WK 1,2

Zanussi ZWFC7265 1,8 (Midden Links Boven)
Zanussi ZWFN8260 1,8

Groetjes,
Skybuck.

Niet kopen, laat ze de tering krijgen

Gelukkig zijn er electronica zaken die de gehele stroom kabel kunnen vervangen zoals BCC.

Ik waag het erop en zal jullie laten weten of het goed gegaan is ! =D

Groetjes,
Skybuck =D

skybuck2000@hotmail.com wrote in
news:96aa5b4e-ae6d-4087-9005-13beef2ea240@googlegroups.com:

Gelukkig zijn er electronica zaken die de gehele stroom kabel
kunnen vervangen zoals BCC.

Ik waag het erop en zal jullie laten weten of het goed gegaan is !
=D

Groetjes,
Skybuck =D

Skybuck is a Usenet news group total retard.

Tot slot nog een laatste tip:

Er staan ontzettend veel fouten op de website van coolblue, soms staat er ook iets nuttigs wat weer niet ergens anders zomaar te vinden is.

Dus raadpleeg fabrikant website voor informatie en andere sites ook.

"cross-checken" heet dat :)

Doei,
Skybuck =D

Zoooooo,

Dan nu een verslag hoe het gegaan is:

1. Wasmachine bestelt bij lokale BCC winkel, bij redelijk aardige man met goed gebruind huidje zullen we maar zeggen. Model AEG L6FB86GW.

Grappig genoeg heb ik niet kunnen controleren of dit het model is dat geleverd is, op het apparaat staat gek genoeg het model nummer niet, alleen series 6000. (Dat is wat L6 betekent) Dit vind ik wel een beetje slordig van AEG maar goed heeft vast met de "look en feel" te maken. Ze hadden en hebben me misschien belazert met een andere model lol. Dat zal ik eerst moeten uitzoeken, maar ik denk dat het wel het juiste model is. Op de handleiding staat in ieder geval L6FB86GW.

2. Tussenstuk/stapelkit daar niet bestelt, maar elders want ze hadden het AEG stapelkit niet op voorraad. Stapelkit AEG SKP11GW bestelt bij bol.com en geleverd via ptt/post nl ofzoiets dergelijks.

3. Wasmachine werd uitgepakt op straat of in vrachtauto en verpakking bleef daar achter, dit alles heb ik niet gezien. Ik vermoed dat hier iets is mis gegaan, namelijk tijdens het uitschuiven van de wasmachine, lees daar beneden maar eens iets meer over.

4. Wasmachine werd door twee man naar boven gebracht via lift en steek wagentje, ik ben ze te goed gelopen voor het geval dat ze de deur niet open gehouden kregen maar dat was eigenlijk niet echt nodig, heb ook nog even steek wagenetje van trappetjes afgedragen, twee trappen in trappenhuis maar dat was eigenlijk niet echt nodig, maar voorkwam natuurlijk wel diefstal van het steekwagentje.

5. Toen werd het apparaat even snel geplaatst, ik was heel nervous en had blijkbaar een beetje een haastige indruk ik wilde hun tijd niet te veel inbeslag nemen, afspraak was leveren tussen 9:00 en 11:00 uur op donderdad 31 oktober 2019. Ze kwamen pas om 10:45... Dus ik denk vaart erin, anders zeggen ze straks "geen tijd meer op oude wasmachine" mee te nemen, daar was ik bang voor.

6. Toen werd de water toevoer slang op wasmachine en kraan aangesloten, toen ze wegwaren kwam ik er achter dat er een beetje water lekt op de aansluit kant van de wasmachine, dit mag natuurlijk niet, later meer hier over. Er zat ook een beetje water in de wasmachine, dat was vanwege fabrieks testen, dit is een goed idee van de fabrikant dan kan er meteen even op water lekkage gecheckt worden hoewel dit water waarschijnlijk van de waterkraan zelf was.

7. Toen hebben ze ook nog even de afvoerslang geplaats hoewel ik daar later een t-stuk op heb laten plaatsen door mij broer, zodat de afvoerslang van de droger er ook in kan... dan hoef ik die bak van die droger niet meer te legen dat is wel grappig als dat gaat werken, en zo is er ook voldoende lucht om te ontsnappen uit de afvoerpijp als er water weg moet. Er loopt wel nog een lus/looping in deze slang van de droger omdat ie wat lang is, kan eventueel verkort worden maar voorlopig laat ik het even zo om te zien of dat werkt of niet.

8. Toen zijn ze weg gegaan en hebben ze de oude wasmachine meegenomen, ik heb ze nog even met steekwagentje gehulpen de trap op dan gaat het ook wat vlugger.
Kabels/slangen van de machine plaatste hij in de wasmiddel lader om het daar een beetje mee vast te klemmen. Dat wilde die eigenlijk in trommel deur doen maar die had ik dicht gemaakt omdat die steeds open ging en ik er langs moest :)
Ik had tape klaar liggen om slangen vast te plakken maar dat hoefde niet.

!!!!!
!!!!!
!!!!!

En nou komt het belangrijkste en meest schokkende !

9. Toen deze twee mensen weg waren, eentje het een wat rode kop en ik hoorde ze
zeggen dat ik was nerveus was of alles wel goed ging maar goed lol. Ik geloof dat ik ook nog een van hun hoorde zeggen: "gelukkig zag hij de schade aan de achterkan niet..." maar goed, misschien is het niet hun taak om dit te maken en hebben ze daar geen gereedschap voor maar goed. Hadden ze het apparaat misschien mee terug genomen en dat is geen goed idee als de verpakking er al af is. Dus ik vond het wel goed dat ze waren weggegaan.

TOEN ONTDEKT/KEEK IK NAAR DE ACHTER KANT VAN HET APPARAAT EN DAAR ZAT DE PLAAT LOS VAN DE WASMACHINE. TWEE SCHROEVEN WAREN NIET GOED BEVESTIGT.

!!! IK WAS IN SHOCK !!!

IK REALISEERDE ME AL SNEL DAT DIT EEN HELE GEVAARLIJK SITUATIE ZOU KUNNEN WORDEN, NA VERLOOP VAN TIJD KOMT DAAR STOF EN VUIL IN EN DAN KAN ER ABSOLUUT BRAND GEVAAR ONTSTAAN. IK WAS DAAR NOG NIET HELEMAAL ZEKER VAN MAAR JAWEL, LATER BLEEK DAT IK ABSOLUUT GELIJK HEB HIERIN.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

TOEN WAS IK IN SHOCK EN AAN HET TWIJFELEN WAT ZAL IK DOEN ?

9.1. EERST SERVICE LIJN GEBELT. MAAR DIE NAMEN NIET OP NAAR EEN PAAR MINUTEN.

9.2. TOEN DACHT IK ZAL IK HET ZELF OPLOSSEN ? MAAR DAAR HEB JE EIGENLIJK SPECIALE MOERSLEUTELS OFZOIETS DERGELIJKS VOOR NODIG DIE ER PRECIES OP PASSEN, DEZE SCHROEVEN HEBBEN GEEN SPLETEN VOOR EEN SCHROEVENDRAAIER OF KRUISDRAAIER DUS DAT GAAT NIET, IK HEB GEEN MOERSLEUTELS, WEL ME MOEDER MAAR GEEN ZIN OM DIE TE GAAN HALEN EN MOEILIJK TE GAAN DOEN, WAT ALS DIE NIET PASSEN ?!?

9.3 WAT ALS IK IETS BESCHADIG TIJDENS DIT PROBEREN VAST TE ZETTEN ?
9.4 WAT ALS IK ME MOTOR KAPOT MAAK ?
9.5 ZAL IK HET MIJN BROER LATEN DOEN ?! JAMAAR DAN SCHUIF IK HET OP HEM AF, DAT VIND IK NIET LEUK VOOR HEM, WAT ALS HET HEM NIET LUKT ?!

9.6 VERDOMME NOG EN TOE, UITEINDELIJK BESLOOT IK:

!!! NEEEEEE !!! DIT MOETEN HUN DOEN !!! DIT MOET BCC MAKEN !!!

ZIJ ZIJN HIER VERANTWOORDELIJK VOOR EN ZIJ MOETEN DIT MAKEN EN IN ORDER MAKEN OOK IN VERBAND MET MIJN GARANTIE KAN IK ER NIET ZELF AAN GAAN SLEUTELEN GAAN ZE STRAKS MIJ VERWIJTEN MAKEN.

9.7 IK FOTOS MAKEN VAN ACHTERKANT. IK HAD TOEVALLIG OOK EEN USB STICK DAAR GEKOCHT IK DENK, MOOI ALLE MODERNE COMPUTERS HEBBEN USB AANSLUITINGEN DUS IK ZET DAAR DE FOTOS OP ALS BEWIJSMATERIAAL EN DAN GA IK MET DIE FOTOS TERUG NAAR DE BCC.

9.8 IK VIND ZEKER DAT BCC DEZE FOTOS MOEST ZIEN OF IN IEDER GEVAL KENNIS MOEST NEMEN VAN DIT ZEER GEVAARLIJKE DEFECT/SCHADE... IK MOEST DENKEN AAN ARME OMATJES OF OPATJES DIE DIT MISSCHIEN NIET GECHECKT HADDEN OFZO OF HET HADDEN LATEN GAAN OF ANDERE MENSEN DIE MOEILIJK VOOR ZICH ZELF KUNNEN OPKOMEN DAN WAREN ZE MISSCHIEN NA EEN PAAR JAAR AFGEFIKT. IK VIND DUS EIGENLIJK DAT BCC NIET ZOMAAR DIE ZO HADDEN MOGEN ACHTER LATEN EN DAT ZE DIT ONMIDDELIJK HADDEN MOETEN RAPPORTEREN AAN BCC OM EEN REPARATIE-MAN LANGS TE STUREN, NU MOEST IK ZELF INITIATIEF NEMEN EN ZELF DE MOED HEBBEN OM TE BELLEN EN LANGS TE GAAN, DIT HEEFT NIET IEDEREEN MAAR GOED.

9.9 TOEN KWAM IK BIJ DE BCC, UITEINDELIJK MET EEN IETS WAT DIKKERE VROUW GEPRAAT DIE MISSCHIEN OOK DINGEN REPAREERT ZE LEEK ER WEL OOG VOOR TE HEBBEN, DIE BRUINE VERKOPEN OM HET ZO MAAR TE ZEGGEN WAS AAN HET LUNCHEN. TOEN PROBLEEM UITGELEGD.
IK ZEI EERST: "IK WIL JULLIE WAT FOTOS LATEN ZIEN, DIE HEB IK OP USB STICK STAAN"... GRAPPIG GENOEG WAREN ZE NIET IN STAAT DEZE TE BEKIJKEN, DAAR HADDEN ZE GEEN ZIN IN OF ZE HADDEN GEEN AANSLUIT USB POORTEN OF ZE VERTROUWDE DE STICK NIET MAAR GOED, DAAR HEBBEN ZE WEL IETS WAT GELIJK IN MAAR GOED... DE VROUW LIEP NAAR EEN AEG APPARAAT VAN HETZELFDE MODEL EN ZEI UIT HAAR EIGEN: "INDERDAAD DIE SCHROEVEN HADDEN DIE KLEP MAAR AMPER VAST" DUS ZE KON ZICH ER IETS BIJ VOORSTELLEN EN ZE LEEK MIJN VERHAAL VRIJ SNEL TE GELOVEN, DAT GELOOFDE IK ZELF NIET DAT ZE HET VRIJ SNEL ZOUDEN GELOVEN IK WAS EEN BEETJE BANG DAT ZE ME MISSCHIEN ZOUDEN AFWIMPELEN ALS IK GEEN BEWIJS HAD OFZO, MAAR DAT VIEL GELUKKIG REUZE MEE.

IK WEET NIET ZEKER OF DEZE VROUW HET GEVAAR EIGENLIJK WEL BESEFTE MAAR DAT HEB IK HAAR TOCH ZEKER DUIDELIJK GEMAAKT EN DAT BLEEK LATER INDERDAAD NIET VOOR NIKS TE ZIJN GEWEEST.

ER WAS OOK EEN MAN, ZIJ GINGEN EVEN OVERLEGGEN EN BESLOTEN EEN REPARATIEMAN LANGS TE STUREN... DE VROUW HAD OOK EVEN DIE SCHROEVEN BEKEKEN, IK ZEG DAAR IS EEN OF ANDERE SPECIAL MOERSLEUTEL VOOR NODIG ENZO...

GOED ZE BESLOTEN EEN MAN LANGS TE STUREN DIE ZOU DAN OM 14:00 NA Z'N LUNCH PAUZE EVEN LANGS KOMEN.

9.10 het was 12:15 dus toen ben ik zelf ook maar even twee broodjes en een milkshake gaan halen in het loon. Wat was die milkshake mierenzoet zeg, was niet echt lekker, beetje chemisch maarja ik dacht ik waag het erop, 3 keer een milkshake in me leven gedronken, 2 keer ernstig ziek geworden, dit werd de 4e keer lol, voorlopig lijkt het goed met me te gaan, die warme broodjes maken die troep in me buik wel warm, bufkes bal, redelijk lekker, aanrader als je in limburg bent of misschien zit bufkes ook elders in het land. Terug naar huis gegaan daar alles opgesmult, gelukkig woon ik zeer dichtbij, slechts twee straten verder op, dat vroeg ze ook/verteld ik hun dus dat was slim van mij om dichtbij te komen indien ik een beetje service nodig heb lol.

9.11 DE REPARATIE MAN KOMT LANGS OM 14:00 ZOALS AFGESPROKEN, ONDERTUSSEN HEB IK MAAR LEKKER NAAR RAMSTEIN DELUXE EDITION ZITTEN LUISTEREN, VOORAL "RADIO" WAS ERG LEUK OM NAAR TE LUISTEREN EN DE HANDLEIDING VAN VOORNAMELIJK DE WASMACHINE HELEMAAL DOOR GELEZEN. IK VIND AEG HANDLEIDING NIET ZO HEEL ERG HANDIG OF DUIDELIJK MAAR GOED HET KAN ER MEE DOOR.

VERVOLGENS BLIJKT HET DIE REDELIJK AARDIGE IETS WAT BRUINE/KNAPPE VERKOPER TE ZIJN VAN DE AEG, IK DENK GELUKKIG IS HET HEM, WANT HIJ IS BEST EEN GOEDE KEREL EN HEEFT HART VOOR DE ZAAK, DUS IK WIST DIT KOMT GOED ! =D HOPELIJK WEL.

HIJ HAD EEN HELE GEREEDSCHAPSKIST BIJ ZICH... EN TOEN NAAR BADKAMER, DAAR LIET IK HEM HET PROBLEEM ZIEN, HIJ BEETJE VERBAASD EN ZEGT DAT IS APPART.

IK VERVOLGENS ERBIJ MET ZAKLANTAARN, EEN HELE GOEDE, HEEL ERG HANDIG RAAD IK IEDEREEN AAN.

IK ZEG HAAL DIE PLAAT ER MAAR EENS HELEMAAL AF, DAT HAD IK OOK ZO BESPROKEN IN WINKEL OM TE ZIEN OF ER MISSCHIEN NOG MEER SCHADE IS AAN MOTOR OFZO.

DIE PLAAT GING ERAF EN INDERDAAD DAAR KWAM DE TROMMEL/KUIP ACHTERKANT EN MOTOR TE VOORSCHIJN, EN IK ZAG OOK EEN SOORT RIEM/BAND DIE DAN ONDERIN AAN OM DE MOTOR LOOPT EN DAN VERVOLGEN NAAR BOVEN TOE OM DE TROMMEL ZIT, DIT ZIET WAT KLUNGELLIG UIT MAAR GOED DAT HOORT BLIJKBAAR ZO EN DAT IS NORMAAL DAT VROEG IK HEM NOG, IK HAD ME BIJ EEN KOOLBORSTELLOZE MOTOR IETS ANDERS VOORGESTELD MAAR EIGENLIJK OOK WEER NIET, HAD COOLBLUE TOCH GELIJK DAT HET EEN AANDRIJFRIEM SYSTEEM IS, DAAR NOG EVEN OVER GEHAD MET VERKOPER, BLIJKBAAR ZIJN ER APPARATEN DIE ANDERE SYSTEMEN HEBBEN WAARBIJ DAT NIET IS BIJVOORBEELD LG DAAR HAD HIJ HET OVER MAAR GOED, WAT ANDERE MERKEN HEBBEN BOEIDE MIJ NIET ZO MAARJA... IK ZEG JAWEL AEG HEEFT TOCH EEN INVERTER SYSTEM ENZO... MAARJA DAT IS BLIJKBAAR DE MOTOR ZELF ONDERIN DUS DIE IS ALS HET GOED IS KOOLBORSTEL LOOS OFZOIETS DERGELIJKS DAN ZOU DIE MINDER SNEL SLIJTEN MAAR GOED.

9.12 NOU VERVOLGENS EENS EVEN GOED GEKEKEN MET DE ZAKLANTAARN DAT MAAKT ECHT EEN ENORM VERSCHIL, KOOP EEN GOEDE/MODERNE ZOU IK ZEGGEN MET LED VERLICHTING, DUMPSHOP IN HEERLEN HEEFT EEN FANTASTISCHE DIE HEB IK DAAR GEKOCHT. ANYWAY...
DAARNA WEER PLAAT EROP GEZET EN HIJ HEEFT HET GOED VAST GEZET.

9.13 DAARNA WEES IK HEM NOG OP HET WATER LEK ACHTERIN, TOEN STELD IK VOOR DIE NOG MAAR EENS LOS TE HALEN EN OPNIEUW VAST TE MAKEN AAN DE WASMACHINE EN DIT KEER DE ZAKLAMP EROP EN EENS GOED KIJKEN HOE HET ZIT, HIJ HEEFT DIE OPNIEUW VASTGEZET EN DIT KEER MET EEN TANG OM DIE EENS STEVIG AAN TE DRAAIEN, IK HAD DAT AL GEDAAN MET MIJN HAND MAAR BLIJKBAAR NIET STEVIG GENOEG EN LEKTE HET NOG EEN KLEIN BEETJE OF HIJ ZAT ER NIET GOED OP, OF HET WAS WAT REST VOCHT DAT AL EERDER GELEKT WAS MAAR VOLGENS MIJ ZAT IE NIET GOED VAST, ALS HET GOED IS ZIT DIE NU WEL GOED VAST.

!!!!!!!!
!!!!!!!!
!!!!!!!!

DUS EIND CONCLUSIE VAN MIJ:

1. HET IS SUPER BELANGRIJK HET APPARAAT TE INSPECTEREN TIJDENS AFLEVERING.

2. HET IS SUPER BELANGRIJK OM VOORAL TE CONTROLEREN OF DE ACHTERZIJDE VOLLEDIG DICHT IS EN ER GEEN STOF BIJ DE MOTOR EN RIEM KAN.

3. HET IS SUPER BELANGRIJK OM DE TOEVOER WATER SLANG TE CONTROLEREN OF DIE NIET LEKT EN EVENTUEEL OOK AFVOER TE CONTROLEREN.

Toen ik deze twee mankementen zag toen wist ik meteen ik moet terug naar die winkel om dit recht te zetten/goed te laten maken want dit kan zo niet ! ;) =D en daar heb ik toch wel gelijk in, ik geloof dat ik dat ook die man in die winkel hoorde zeggen, mederwerker, daar ben ik blij in.

9.14 Nou toen heb ik nog even een stukje piepschum van zijn gezicht gehaald lol want dat zag heel grappig uit... toen heb ik nog iets gevraagd over geluidbarrier strippen die eventueel onder de wasmachine bevestigd kunnen worden maar dat hoefde niet volgens hem dat is voor houten vloeren ofzo, zelf leek het me ook niet zo een heel goed idee om die te bevestigen omdat de wasmachine een beetje lucht nodig heeft aan de onder kant voor ventilatie, zou ik deze wel bevestigen dan raadde hij mij aan om de voetjes wat hoger te zetten, ik vroeg ook nog iets over de aansluit knop aan de kraan, deze sluit af als er een water lek is ofzoiets dan wordt ie rood, hoe precies wist ik niet misschien hij ook niet ik stelde voor dat het een schuif ding is en toen zei hij ja is een schuif ding... denk het, kweet niet :) en toen heb ik hem bedankt en toen is hij weer weggegaan met die doos aan spullen ik heb wel nog even opgelet dat ie niet de moersleutel voor de voetjes meenam want die wil ik wel hebben om eventueel die wasmachine waterpas te zetten, toen die geplaatst werd was ik verbaasd dat die al meteen heel stevig stond, de twee mannen/leveranciers zeiden dat de badkamer vloer recht was maar dat weet ik zo net nog niet, heb hem wel goed schoon gemaakt, kan ook zijn dat er een iets wat geadvanceerde systeem van voetjes aan zit dat zichzelf balanceerd dat weet ik verder niet, heb verder niks hoeven doen... ook niet na verschuiven was wasmachine meerdere keren.

Ik ben zeer onder de indruk van hoe stabiel deze wasmachine staat, de oude stond wankel en wielde een beetje op en neer, dat mag eigenlijk niet maar toch jarenlang zo gewassen, 16 jaar ofzo, kan ook zijn dat tijdens bolvorming die voetjes het een beetje begeven of in elkaar draaien, dat laatste is het meest waarschijnlijk dat die voetjes helemaal indraaien vanwege vibraties.

!!!
Dit is iets wat NASA wel weet, maar AEG blijkbaar niet. Draaivoetjes zijn een foute oplossing voor het stabieliseren van trilsystemen/trilligere apparaten, daar zouden ze iets anders op moeten verzinnen, wat niet uitzichzelf terugdraait vanwege zwarte kracht en trillingen.
!!!

Mijn advies aan AEG is: "Schaf een trilplatform aan en test AEG trilvoetjes op zo een trilplatform" als je het niet gelooft ! ;) =D

Zo een trilplatform kun jaren lange trillingen en centrifuge sessies in slechts een paar minute of paar uur nabootsen ! Super grappig om te zien.

Maar wees bereid op kalamiteiten.... elke schroef zal uit eindelijk uit elkaar draaien. Dus wees er op voorbereid dat het hele apparaat uiteindelijk uit elkaar zal flikkeren ! =D Tenzij het hier al op getest is ?!

Sterker nog ik vermoed dat AEG al een trilplatform heeft ?! Hoe testen jullie anders jaren lange sessies van centrifugeren ?! Een beetje ? Dus eigenlijk NIET ?!? Nouja... beetje testen is beter dan helemaal niet testen, maar ik acht dat niet voldoen als jullie echt super kwaliteit willen leveren.

VOORLOPIG acht ik AEG, in ieder geval oude voetjes systeme is niet NASA/SPACE-PROOF ! =D Afgekeurd voor op het international space station ! ;) =D

Mocht NASA ooit een wasmachine nodig hebben, raad ik jullie aan om daar eens aan me te doen aan zo een programma. IS OOK LEUK VOOR RECLAME OP TV ! =D

AEG vliegt met NASA MEE ! =D en dat rijmt ook nog eens een keer !

ONZE WASMACHINES ZIJN SPACE-PROOF, ja daar wordt eigenlijk mee bedoeld ROCKET-PROOF, want rakketen trillen enorm tijdens TAKE-OFF, vandaar dat NASA apparatuur test op een TRIL PLATFORM ! ;) =D HAHA. Overleeft het de launch of trilt het kapot/uit elkaar ?! ;) =D Ok genoeg hier over... hopelijk overschrijd ik niet de usenet post length limit maar ik vrees van wel dan split ik het gewoon op in delen ofzo, maar zal eerst volledig proberen te posten, doe het gewoon twee keer just in case ! ;) =D

Plus als jullie van AEG iets nieuws verzinnen dan kunnen jullie daar weer mee pronken en adverteren dat jullie wasmachines en drogers STABIEL blijven staan ZELFS NA VELE JAREN VAN TRILLEN EN CENTRIFUGEREN ! ;) =D

Goed to slot nog wat dingen:

10. Een van de twee bezorg-mannen noem ik ze maar even gaf het advies om een schoonmaak sessie te doen met de wasmachine op "wasmachine clean" programma. Ik had de handleiding al een beetje doorgelezen op internet en vroeg aan hem:

"Met een beetje bleek middel of wasmiddel erin ?" Hij keek geschrokken en zij niet... gewoon alleen water ?!

Dit is vreemd en in strijd met de handleiding. Dat handleiding is ook een beetje vreemd.

Er staat draain een katoen programma de eerst keer met 90 graden of op z'n heetst... en een beetje wasmiddel.

Mijn eerst indruk van het apparaat is dat het een iets wat eigenwijze prie is... eigenwijze meid maar ok dat is goed.

Ik twijfelde of ik katoen programma zou nemen of machine-clean... ik heb maar voor dat laatste gekozen.

Toen het programma aangezet, wat ik raar vond is dat het wasmiddel lampje bleef branden, ik begon te twijfelen of het programma wel liep... minuten gaan langzaam voor bij maar in principe denk ik dat ie het wel deed.

Toen toch maar even een klein beetje wasmiddel erin gedaan... omdat ik dacht misschien zit daar een sensor in en misschien stopt het wasmiddel lampje dan met knipperen. Dit knipperen betekt voorwas/was programma ofzoiets... weet nog niet zeker... maar dit knipperen vind ik licht irritant als die bezig is... lijkt het net alsof er een probleem is maar goed.

Gelukkig hoef ik er niet naar te kijken.

De rode leds zijn heel erg stress-vol en zien er heel DUIVELS uit.... ik had liever blue leds gehad... maarja misschien leest rood makkelijker... of misschien groen... ik geloof dat mensen groen het beste kunnen zien... maarja groen is misschien niet zo mooi.

Af en toe deed het programma BLUB lol... in het water... dus ik wist er gebeurd iets... ook hier is het handig om met een zaklantaarn in de trommel te schijnen dan kun je het water zien stijgen.

Er zaten ook nog wat piepschuim krommeltjes in de trommel deze waren goed te zien met de velle zaklantaarn.

Ik heb ook even de afvoerklep/filter gecheckt... daar zat nog wat water en ook een klein beetje ijzeren schilfertjes in... daar schrok ik toch een beetje van om dat te zien... ik dacht eerst dat het wasmiddel of pluisjes waren maar het waren toch echt metalen schilvertjes... ik denk die haal ik toch mooi eruit want anders gaat dat misschien schuren in de machine... mocht dat terug vloeien via het water ofzo.

De afvloerklep zit wel super laag en heeft helaas geen slangetje... dit vind ik wel slecht gemaakt door AEG... zo is het heel moeilijk om er een bakje onder te zetten, dat zal een heel laag bakje moeten zijn. Dit zou ooit in de toekomst wel eens een beetje lullig kunnen uitpakken maar goed.

De stapelkit sluit niet helemaal mooi en niet helemaal perfect aan... het oude systeem was veel mooie en veel perfecter maar goed.

De wasmachine is ook niet erg diep... maar heef toch een grote dak/plaat erop... zodat de grotere droger er toch op kan staan, dit is een beetje merkwaardig, heel misschien zou de droger naar achter kunnen kiepen maar ik denk het niet, die staat er redelijk stevig op.

De stapelkit zit er heel stevig op, heeft steun aan randen... op de wasmachine moesten zwarte kleef dingen bevestigt worden... me broer noemde het stinken naar fietsbanden... dit zijn een soort kussentjes waarop de stapelkit komt te rusten/te zitten. Ze plakken slechts aan een kant, de andere kant is van schuim/super zacht fietsband achtig materiaal (ruikt er in ieder geval naar) en heeft daardoor genoeg frictie/wrijvingskracht om met gemak de stapelkit in ieder geval erop te houden. Of dit na jaren lang gebruikt zo blijft is maar de vraag, mocht deze substantie door vocht of warmte veranderen van structuur, bijvoorbeeld hard worden of uitdrogen, dat weet ik niet hoe dat na verloop van tijd zal gaan.

Het enigste wat ik niet goed begreep is waar de grote schroef voor nodig was en de klep/plaatje/klip die er onder moest... ik wist dat dat moest worden vast gemaakt maar waar ?! Me broer dacht dat het niet nodig was maar ik wist zeker... die moet ergens op... en uiteindelijk zag mijn broer het... deze moeten aan de achterkant/uiteinde van de stapelkit waar een soort gleuf zit... ik dacht ook al dat ie daar moest... maar herkende het niet op het plaatje op de handleiding Stap 4/plaatje 4 is mij wat onduidelijk en teveel ingezoomd... daardoor verlies ik mijn orientatie als ik er na kijk heb geen idee waar ik naar zit te kijken, maar goed, uiteindelijk moet dat plaatje die gleuf voorstellen, daar zit een beetje plastic tussenshot in dat de schroef op z'n plaats moeten houden echt super stevig ziet het er niet uit, maarja incombinatie met die schuim dingen wrictie/wrijving lijkt mij wel dat dit voorlopig alleen al genoeg is om die droger/stapelkit op z'n plaats te houden.

Verder moesten de voetjes van de droger omlaag gedraaide worden zodat deze in de stapelkit geschoven kunnen worden.

Er waren ook nog wat verlengstukken indien het een kleine droger was geweest, waarvan/als de voetjes dichter op elkaar zitten. Dit is heel miniscule aangegeven op de handleiding maar was mij niet duidelijk waarvoor dit was en of het wel of niet erop moest zitten, voor mijn droger, niet dus... dit zijn extra dingen die overblijven tevens zijn er extra dikke clips maar die zijn dus niet nodig als de dunne passen, ook dit was mij niet helemaal duidelijk dat alles het wel iets duidelijker gemogen maar goed, tevens begint de handleiding/plaatjes niet links/boven zoals het hoort, maar begint de handleiding met plaatjes pas op pagina 2, dit is zeer bizar en niet zoals het hoort, ik moest even een paar uur pauze nemen want ik raakte hier verward van naar het lezen van die andere 3 handleidingen... gelukkig zag ik drie uur later na was slaap want ja had ook wat slaap tekort, dat deze handleiding begint op pagina 2 en niet 1. (Handleiding van stapelkit als je het een handleiding kunt noemen lol, een a4-tje met plaatjes, verder geen tekst uitleg, dit is wel wat summier... maar wel beter dan vorige stapelkit/handleiding)

Plaatje 6 eigenlijk beetje overslagen werd pas naderhand duidelijk dat 8 mm in ideale afstand is voor voetjes van droger maarja dat had ik zelf ook al enigzins in de gaten.

Ik wist niet wat de beste opstelling was... droger met voetjes van de stapelkit af... dus 1 of 2 millimeter ruimte tussen droger en stapelkit... of droger op de stapelkit laten rusten zonder ruimte.

Mijn broer leek het beter om de droger op de voetjes te laten rusten... zodat er geen wrijving is tegen stapelkit... ik denk dat uiteindelijk deze voetjes vanzelf zullen terugdraaien vanwege trillingen maar goed.

Deze stapelkit is geschikt voor diepte 54 cm en 60 cm, maar dat wordt pas echt duidelijk in het laatste plaatje hoewel het eerst plaatje het ook wel enigzins laat zien.

Grappig van de vorige/oude wasmachine is: "draai de afvoerklep open" en pas op de volgende pagina staat: "plaats er een bakje onder en gebruik eventueel afvloer slangetje" lol.

DAT IS VERKEERD OM AEG... begin eerst met een bakje te vermelden voor het opvangen van het water dat zal komen en leg dan pas uit hoe het open gemaakt moet worden om het water/filter eruit te krijgen lol, of waarschuw er in ieder geval voor.

In de nieuwe handleiding lijkt dit een beetje beter te zijn. De eerste keer dat ik dit deed bij de oude wasmachine kreeg ik al dat water over die vloer en dit water stonk enorm ?! misschien oud water ? of misschien vanwege wasmiddel dat er in zat... maarja vond het niet zo erg moest toch vloer schoonmaken... en vond het interessant om te zien hoe hard het zou stromen en hoeveel water er wel niet uit zou komen.

Nou dat zou wel eens heel erg veel kunnen zijn als de trommel helemaal vol zit met water, zeker 8 liter zou kunnen ! Dus doe dit niet zomaar als de wasmachine nog vol met water zit... dan loop alles onder, gelukkig kan filter wel terug geplaatst worden, maar wees voorbereid op veel water, zorg voor bakjes voordat je dit probeert ! ;) :)

Dit nieuwe model heeft helaas geen extra afvoerslangetje zoals het oude model het... maarja deze nieuwe wasmachine was redegelijk goedkoop vergeleken met de rest, deze is 459 euro... nieuwe stapelkit is 55 euro, dat is wel wat aan de dure kant, maar was het wel waar, staat super stevig voorlopig, sluit mooi aan, en kan display goed zien, staat wel minder mooi dan vorige modellen van 16 jaar geleden maar goed, kan niet alles hebben ;)

Omzetten van kabel naar 3.70 meter ofzo ?! Ik had gevraagd om 2.6 meter, dus BCC leverde meer dan gevraagd, maarja, viel me op, dus nagemeten en heb mijn broer kabel laten verkorten tot 2.60 meter zodat deze niet over vloer hangt.

Stekker zat er ook nog aan. Ik vond dit een beetje slordig van BCC maar goed, dat zijn dingen die gecorrigeerd kunnen worden. Maar toch nu ik er zo eens over nadenk hadden ze dit toch beter moeten doen.

Want zo een stekker die snij je er niet zomaar vanaf, dat moet voorzichtig gebeuren in verband met de veiligheid, er mogen geen sneeen in de kabel komen als je deze stekker er vanuit snijd. Plus je kunt natuurlijk niet zomaar door drie kabels kopen heen snijden. Kniptangetje hebben we niet.

Gelukkig kende mijn broer een goede truck: Eerst inkepingen maken in het plastic van de draad. Vervolgens de draad en stekker eraf trekken/snijden.

Daarna de rest van de drie interne kabels keurig netjes doorsnijden.

Het aansluitingen op de trekschakelaar was enorm moeilijk voor mijn broer maar hij heeft het voor elkaar gekregen met een beetje hulp van mij, soms dat grijze vierkante ding vast gehouden en vooral heel veel licht van de zaklantaarn er op gesneden ook dat hielp ENORM om te checken of alles wel goed zit en om die draadjes erin te krijgen.

Eigenlijk is het een kutding zo een oude trekschakelaar, wiebelt teveel intern, heb wel nieuws gezien die misschien iets handiger in elkaar zetten maar goed.

Uiteindelijk ook omhulsel tijdelijk even vastgeplakt met tape om makkelijker te kunnen werken aan dat ding. Een oude schroevendraaier die van me vader is geweest viel kapot... o arme pappie in de hemel lol... zo eentje waarin een lampje zit waarom je kunt zien of er stroom opstaat, weet niet of het lampje het nog deed, geloof het wel maar ga ik niet uit proberen, heb altijd geloofd dat het lampje al kapot was... maar volgens mij brand die dan lichtjes... achterop de schroevendraaier zat een rode dop... en deze is kapot gevallen afbroken was broosgeworden na al die jammer, die kwam er een veer uit lol ?! Jawel een veer in een schroevendraaier ?! WTF ?! hmm misschien is die veer om dat lampje op z'n plaats te houden. Ik zal eens even kijken heb hem gevonden ligt naast me lol.... onder de bon. Jawel ik denk dat dit is om het mechanisme voor het lampje op z'n plaats te houden... LOL grappig ding. Dop je zit erin geschroef maar is nu ONTHOOFD haha... blijkbaar is dit zo gemaakt om er een nieuwe in te kunnen schroeven maar nu is het dopje zelf afgebroken haha ! Tja alles gaat een keer stuk zullen we maar zeggen. ALLES heeft een EIND ?! of is dat een typische menselijke gedachte ?! Misschien is het universum wel voor altijd ?! =D :p*
Of zal ie in elkaar klappen, wie wil er wedden ? :)

Inmiddels is de machine-clean programma afgelopen... nieuwe wasmachine stinkt behoorlijk naar olie/nieuwige heid maar dat zal na verloop van tijd wel wegebben.

Voor de zekerheid draai ik nog een wasprogramma zoals aangeven in de handleiding, het veel langere katoen programma met een vele hogere temperatuur 95 graden celcius ! Om al het overtollige vet ?!? Uit deze wasmachine te krijgen ?! En wat stukjes piepschum eruit gehaald. Door kon nog open zolang water niet te hoog staat, dat vond ik wel cool van dit apparaat dat ie slim genoeg leek om dat te begrijpen ?! Of misschien heb ik "lock-override" gedaan dat weet ik even niet zeker. Sleutel symbol betekent geloof ik door-lock, maar dat kan ik overriden(?) in katoen programma toen ik besloot nog even wat piepschuim kruimeltjes eruit te halen. Ik was bang dat water eruit zou lopen maar dat stond nog laag. Dus dit blijft verlopig even een mystery hoe dit nou kon. Op zich vond ik een override wel een goed idee mocht er een kind of kat in zitten, dan wil je die toch zo snel mogelijker eruit kunnen halen...

Wat dat betreft, wordt het glas gloeiend heet bij machine-clean die draaide op 60 graden 1200 rpm.

Katoen programma is nu 95 graden en 1600 rpm.

Dus dat wordt veel heter en zal sneller draaien.

OP ZICH VIND IK DIT EEN UITSTEKEND IDEE OM EERST EEN MINDER RISKANT PROGRAMMA TE DRAAIEN EN DAN PAS OP VOLLE SNELHEID.

DIT IS ZEKER IETS DAT AEG MEE IN OVERWEGING ZOU KUNNEN NEMEN IN HUN HANDLEIDING VOOR DE VEILIGHEID EN OM DE MACHINE EERST !!! VOORZICHTIG !!! TE TESTEN EN DAARNA PAS INTENSIEVER:

Wat viel mij namelijk op:

De water afvoerslang die schommelde op en neer tijdens het centrifugeren (en pompen?), dat zorgde voor klopgeluiden.

Ik besloot toen, terwijl de wasmachine nog aanstond en dat was iets minder veilig van mij maar goed. Om deze afvoerslang om te leggen op zo een manier dat iet een beetje vast komt te zitten tegen de afvoerbuis... zodat ie hopelijk niet meer wiebeltje tijdens het centrifugeren en mogelijkerwijze ook pompen.

Misschien zat de afvoerslang van droger ook niet helemaal lekker dus deze ook opnieuw verlegd.

Tevens heb ik besloten om dat afvoer slong van boven naar beneden in het T-stuk te plaats just-in-case en niet zijwards/diagonaal zoals die de eerste keer zit, misschien dat ie dan los zou kunnen schieten en dat moeten we niet hebben. Op deze manier zit ie zoals die hoort en heeft ie iets meer wrijving en houd zwarte kracht hem op z'n plaats.

De afvoer slang van droger zit nu in het scheve gedeelte van het t-stuk. Hopelijk is dit de minste riskante optie. De droger moet ik nog uittesten. Grappig genoeg zat er nog een beetje water in de droger en dat kwam via die slang eruit dat vond mijn boer leuk om te zien, dat bewees dt ik het goed had gezien hoe die moest worden aangesloten en hij niet lol. Hij zou hem op de opvangreservoir hebben aangesloten en dan had ie een lekkage gehad. Hij wilde de handleiding van de droger niet afwachten en zelf maar wat aanklooien lol... Maar zo zit ik niet in elkaar... dus ik wist dankzij handleiding enigzins... nee nee dat moet zo hoewel ik het ook niet helemaal zeker wist, dus handleiding van droger ook niet helemaal ideal, kan op verschillende manieren aangesloten worden maar goed... Voorlopig lijkt alles goed aangesloten te zijn wat betreft aanvoer en afvoer van water.

Echter het t-stuk zorgt er misschien wel voor dat ik het pompen beter kan horen... ik hoor lucht door slangen gaan of door dat t-stuk naar buiten komen...
ik weet nog niet zeker of ik dit wel leuk ga vinden... kan ook zijn dat het geluid kwam van de slangen die tegen elkaar gingen wrijven toen ze nog niet zo goed zaten als nu ik kom hier misschien later op terug als ik dit geluid weer kan horen.

Gelukkig kan het t-stuk makkelijk van de afvoerpijp afgehaald worden, hij schuift er gewoon in/of overheen en wordt vastgehouden door zwarte kracht en een beetje wrijving... zitten ook water zwarte rubben ringen omheen aan de uiteinden maar die laten makkelijk los, of deze echt nodig zijn voor de slangen in te stoppen is twijfel achtige maarja voorlopig laat ik het zo... is zacht voor de slangen gaan die daar tenminste niet zo snel kapot. Aan de oude slangen zat iets geks... misschien opgedroogd wasmiddel of zo.. iets wittigs dat was een beetje raar om te zien maar goed. Of misshien was dat kalk restjes die zich 16 jaar lang ophoopte... waarschijnlijk van druppels of vocht ofzo... dat opstijgt van heet water in de afvoerpijp...

Wat mij een beetje verontrust is dat deze nieuwe wasmachine en nieuwe aanvloer slang "filters" hebben, gaasjes die het water filteren.

Ik vind dit niet zo een heel goed idee... hier gaan ongetwijfel troepjes en kalk in zitten... In de handleiding staat doodleuk dat deze eens in de zoveel tijd schoongemaakt moeten worden met een tandenborstel... maarja dat doe je niet zomaar een twee drie... en later zit daar veel stof en is alles vies enzo maar goed. Maar het lastigste is natuurlijk die aanvoer kabel los te draaien zowel op wasmachine en kraan... dan schoonmaken en dan weer terug erop.

Gelukkig kom ik er redelijk goed bij en kan ik eventueel die hele boel draaien als dat echt nodig is. Maar voorlopig raad ik niemand dit aan echt te doen, in verband met lekkages, tenzij het echt nodig is en het flink verstopt zit :) Ik heb dat wel eens meegemaakt met een filter op een kraan in de keuken, gelukkig al tijden geen last meer van, dus hopelijk is water beter geworden hier in Heerlen ! ;) :)

Ontkalk middeltjes zou misschien ook kunnen maar weet niet zeker of handleiding daarvan melding maakte voor deze gaasjes... ik geloof het niet, maar dat zou je er wel op kunnen smeren misschien helpt dat.

Nu ik er zo over nadenk, zijn deze gaasjes een beetje lullig, je kunt ze waarschijnlijk niet eruit halen en in een ontkalkings bakje leggen. Dus echt good schoonmaken zou wel eens lastig kunnen worden of misschien ook niet.

Verder staat er wel iets over in handleiding hoe de rest van de machine te ontkalken ofzo, dit soort middeltes wordt al aan waspoeder een klein beetje toegevoegd dus is misschien niet nodig, wel staat er 1x per maand de wasmachine te reinigen met "machine-clean" programma, kan best een goed idee zijn... dan geen was erin doen, beetje wasmiddel en hoppa schoonmaken maar... als dat werkt, weet niet zeker of dit te vertrouwen is maar goed... of ontbleek middel ofzoiets... maar daarna nog een keer een wasprogramma draaien zoder was om het bleekmiddel restjes er weer uit te krijgen. Verder mogen schuursponses en bleek middel en andere middelen niet gebruikt worden om wasmachine schoon te maken.. alleen zachte zeep en een doek ofzo.

Ik zag wel wat stof zitten aan de onder kant van de deur, dankzij de super felle zaklantaarn dat vond ik wel interessant om te zien, deze heeft dus een tijdje ergens mogelijkerwijze gestaan waar die een beetje stof stond te verzamelen, kan ook iets anders geweest zijn weet niet zeker.

Ik vind de handleiding super kut, de bladzijdes "scrollen" flippen/bladeren niet lekker en vallen steeds terug, de handleiding heeft een heel klein formaat (eigenlijk zijn het uitgeprinte A4 blaadjes die allemaal in een klap dubbel gevouwen zijn met twee lullige nietjes er tussen), misschien was A4 beter geweest om meer informatie op een pagina te hebben in plaats van die kleine kut velletjes (dus eigenlijk twee A4-tjes naast elkaar). Nu moet ik veel meer bladeren dan noodzakelijk was geweest en hadden bepaalde dingen wat meer bij elkaar kunnen staan.

Kortom dit is een kut en soort knullig handleidinkje... de ergste die ik tot nu toe ooit gezien heb.

Zelfs een enkele kant van de dubbel gevouwen A4 is dubbel bedrukt om het zo maar te zeggen. Dus er lopen twee verhalen langs elkaar en de helft van de A4.

Dus het is eigenlijk net alsof er 4 kolumns zijn met informatie ?! WTF ?!

Waarom gewoon niet een enkele kolumb per bladzijde ?! Dit is zo dom ?!

En voelt heel typisch HOLLANDS/AEGS/GERMAN aan ofzo ?! WTF ?!

Ik kan echt niet snapper waarom iemand voor zo een kut indeling zou kiezen.

Ik denk voor installateurs die weinig ruimte hebben ofzo maar dan nog, dit zal wel een kosting besparen zijn... Hoeven ze geen "publisher" of wat dan ook te gebruiken. Vind dit een beetje tegen vallen van AEG zoals ik al eerder schreef maar goed. Deze goedkope A4 oplossing kan ik nog snappen.

Maar de indeling is en blijft super kut.

Als ik die handleiding zo zie en lees, en tevens verpakking en apparaat zie dank denk ik: "AEG heeft heel dringend een INFORMATICUS nodig" die hier op let of de informatie wel lekker het menselijk brein in stroomt, of dat het gekampt gaat met horden en stoten en opstakels en ontbrekingen.

NOU DAT IS ZEKER HET GEVAL BIJ AEG EN ZE VERDIENEN DAN OOK ZEKER EEN SCHOP ONDER HUN KUNT VAN DEZE ECHTE INGENIEUR IN DE INFORMATICA LOL:

BIJ DEZE DAAR GAAN JULLIE DAN:

BOOOOOOOOOEEEEM SCHOP ONDER JULLIE KONT... dat jullie daar eens WAKKER worden bij AEG... dat kan allemaal veel beter !!! =D

Het is allemaal niet super slecht ofzo... maar het kan zoveel beter.

Wat dat betreft weet ik nog steeds niet welk model er in mijn badkamer staat LOL !!!

Kan het informatie-technisch nog ERDER DAN DIT ? NEE... ik kan me niks ergers voorstellen dan NIET ZEKER WETEN WELK MODEL ze nou eigenlijk gebracht hebben.

ALS DIT CHINA WAS GEWEEST WAS IK NOU zeker GESCAMMED door een leuke/handige SCAMMER.

TEGEN DE TIJD dat ik dat kut labeltje/plaatjes/stickertje gevonden heb waarop het model nummer staat ben ik al half bejaard blijkbaar ?!

DAT PLAATJE ZIT IN DE DEUR van de wasmachine, dus daarvoor moet ik geloof ik eerst de DEUR OPEN MAKEN ?!

WIE VERZINT ZOIETS ?! LOL.

Is dit een of andere beveiling zodat ik het model nummer niet kan zien als de machine bezig is ?!?

WAAR ZIJN JULLIE IN GODSNAAM BANG VOOR BIJ AEG ?!

Dat iemand misschien het plaatje eruit haalt en een andere er in plaats om ze een MODEL TE FAKEN ?!?!?

OK ! Daar kan ik me iets bij voorstellen... maar goed.

DIT ZOU DE REDEN kunnen zijn waarom AEG het model nummer niet op de kast/wasmachine zelf geplaatst heeft.

DIT ZOU GEBRUIKT KUNNEN WORDEN DOOR CHINEZEN om de duurdere wasmachines eruit te halen en dan goedkoperen wasmachines te vermommem met duurdere kappen van wasmachines.

Of dit de echte reden is... ? Misschien... kan ook zijn dat ze te lui, dom waren of vergeten zijn om het exacte model nummer gewoon op de kast te zetten.

MIJ IRRITEERT het wel een beetje dat ik nu niet weet welk model daar nu echt staat ?!

NU MOET IK 300 minuten wachten totdat het katoen programma is afgelopen en dan moet ik er aan denken om eerst dus die deur op te doen en dit plaatje te checken ?!

OUCH over informatie-obstructies gesproken ! =D

Nouja mij frustreert het wel een beetje. Misschien dat het op de achter kant staat, denk het niet heb niks gezien, kan zowiezo niet goed scheef kijken en ga daar zowiezo nu niet heen in verband met de veiligheid.

Voorlopig krijgt AEG een 4 uit 10 van mij voor het verstrekken van informatie.

Dit mede doordat hun website ook behoorlijk klote is. OPSLAAN op HARDE schijf werkt niet goed voor die plaatjes die gaan verloren.

Te-veel heer en weer gehannus met "technologie links" deze staan niet netjes onder elkaar maar schots en scheef met plaatjes er tussen om het er leuk uit te laten zien.

De koopgids vond ik toch wel handig...

Verder informatie over gebruikte materielen ontbreekt op hun website... coolblue heeft dit wel... dit vind ik zeer gebrekkig van AEG maar goed, fabrikant probeert op deze manier zwakke punten van model te verbergen/verstoppen, vind ik niet goed, deze keus moet aan gebruiker overgelaten worden, en moet niet verrast worden achter af, dat is niet goed voor gebruikers-tevredenheid en kan wantrouwen richtig AEG in de hand werken. Gebruiker/koper moet weten waar die aan toe is voordat ie het apparaat bestelt, dan ligt de verantwoordelijkheid bij gebruiker/koper en dat is veel beter voor iedereen.

Zo... tot slot heeft mijn broer de trekschakelaar verkeerd aangesloten maarje het was al moeilijk zat.

De D is nu wasmachine en de W is nu droger LOL.

Ik zie het maar als een geheime manier om deze twee apparaten aan te krijgen, ik vind het eigenlijk wel een klein beetje lollig.. maar goed had het liever anders gezien maarja dat is dan iets voor een volgende keer ! ;)

Aarde draad zit volgens mij wel goed, deze is altijd geel of groen.

De andere twee kabels waren blauw en bruin. Ik geloof en hopelijk heeft mijn broer goed gekeken waar deze thuis horen.

Volgens mij blauw bij blauw, en bruin bij bruin.

De bediening van het paneel/de knopjes is inderdaad super bizar en is "touch-based" er zit ook een draaiknop voor programma's maar de opties is dus een "touch-screen".

DIE IS EEN VERSLECHTERING van het ontwerp. De oude wasmachine had een simpele draaiknop voor OPTIES enzo en programmas en weet ik veel wat nog meer.

In principe was dat een veel eenvoudigere, snellere en robustere methode.

IK VIND HET HEEL JAMMER dat deze oude techniek is verdwenen.

IK WEET NOG NIET of ik deze display + touchscreen techniek beter ga vinden.

Dit is het EERSTE touchscreen apparaat dat ik ooit heb gekocht, ik heb namelijk niet eens een mobieltje, daar doe ik bewust niet aan mee aan die spy-privacy-social-traffic-killer bullshit maar goed. Als andere mensen dood willlen gaan in het verkeer om even hun twitter shit te checken moet hun weten LOL als ze mij maar niet dood rijden LOL stelletje hufters LOL. hypocriet HE ! LOL.

Maar goed... dat was een kleine grap... maar nu weer even serieus ?!

IS ER IEMAND die DEZE DUIVELS/RODE DISPLAY/TOUCHSCREEN ?! daadwerkelijk beter vind ?

Misschien is het iets leuker... misschien is het iets moderne... het piept leuk... Maarja dat piepen kan gaan storen na een tijdje, dat kan wel uitgezet worden geloof ik dat staat in de handleiding.

Ik hoorde ook "klikken" dit zou het klikken van de deur kunnen zijn als deze opslot wordt gezet of als het apparaat begint.

Nouja het grooste/probleem.... is de touch-screen.... Ik zie het voorlopig maar als een uitdaging en als een computerspelletje om dat fuck ding ingesteld te krijgen zoals ik wel !

Maar ik zie er ook een heel groot gevaar in:

HET IS HEEL GOED MOGELIJK om PER ONGELUK bepaalde OPTIES in te stellen DOORDAT er PER ONGELUK GE-TOUCHED wordt... terwijl ik op START probeer te drukken.

DIT IS DAADWERKELIJK GEBEURD, AL DE TWEEDE KEER DAT IK DEZE WASMACHINE gebruik.

Ik probeerde de start knop in te drukken en raakte per ongeluk "extra spoelen" optie aan, en deze ging aan staan ?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?

Dit vind ik ook zo KUT aan de iPHONE van me MOEDER. Die touch screen zijn super kut... en super fragiel... voordat ik het weet zit ik PER ONGELUK te swipen of is m'n APP WEG ?!

FUCK STEVE JOBS en zijn kut uitvindingen/ideen bij elkaar brengen, DIE MAN WAS EEN HALVE GARE IDIOOT en heeft een heleboel TEBIELE produkten gemaakt.

ZOALS NU HET OVER BEKENDE DEBIELTJE/MOBIELTJE. Eens kijken hoe lang dat leuk blijft terwijl mensen elkaar dood rijden ONVERANTWOORDE UITVINDING.

Ik kan er nog wel even over doorzeiken wat betreft privacy maar zal ik niet doen.

Wel over andere kut uitvindingen van steve of producten van apple: Een ronde muis ?!?!??! Welke kant gaat ie op ?! Een button/knop muis ?! Gekke monitoren die niet goed werken ? giftig troep in material ?!

iPad al eens gezien met die gekken knop onderin maar goed heeft iPhone dus ook, misschien is dat het beter aan deze gekke henkiw en MODERNE HIPPIE SHIT. Heb je tenmiste nog wat echte fysiek contact met deze apple apparaten in plaats van allen maar dat fragile touch screen schermpje ?!

NEE ZOALS JE KUNT ZIEN BEN IK NIET ECHT EEN FAN VOORLOPIG VAN TOUCH-SCREEN ?!

Wat als er een vliegje tegen aan vliegt, een spin over kruipt of een wesp erop gaat zitten ?! Wat als er een beetje stof op gaat ?!

RARE shit, ik heb geen idee wat er dan gaat gebeuren ?!

HEBBEN JULLIE STEVE JOBS HIPPIE IDIOTEN DIT UBERHAUPT GETEST ?!

ZONIET DAN FELICITEER IK JULLIE MET DIT KUT ONTWERP.

NIET TESTEN IS EEN DOODZONDE.

GA MAAR SNEL WAT SPINNEN, VLIEGEN, EN WESPEN KOMEN EN LAAT ZE MAAR KRUIPEN OVER JULLIE TOUCH SCREENS.

HEBBEN JULLIE HIER GEEN ZIN IN, DAN HOOP IK DAT ZO EEN TOUCH-SCREEN JULLIE EEN KEER VERMOORD DOOR DE HELE BOEL OP TE BLAZEN MET STOOM-FUNCTIE OP WASMACHI?NE DIE PER ONGELUK WERD GEACTIVEERD DOOR SPINNETJE OFZO.

Hopelijk werd het dan toevallig gefilmd door een BEVEILINGS CAMERA in de fabriek ofzo. DAT WORDT DAN EEN MOOIE BESTGORE.COM video ! HAHAHAHA LOL.

NADENKEN voordat je dit soort CRAP inbouwt ?!

Laat dat maar aan mij over of andere INFORMATICI LOL.

Ik weet het misschien overdrijf ik, misschien ook niet, denk 't eerlijk gezegd niet... die touch screens waren erg gevoellig.

Ja misschien geeft het meer mogelijkheden zo een touch screen, maar het moet ook weer geen kerstboom van complete troep worden maar goed.

HET IS GEEN WINDOWS LOL. Hoewel windows wel kicke is.

Zet er anders WINDOWS OP JOH... LOL nee doe maar niet, op crashende en hangende en tragere WASMACHINES ZIT IK NIET TE WACHTEN.

Maarja, blijkbaar is dat "vercomputerisering" / "digitalisering" ook toegeslagen in de wasmachine/droger/witgoed branche.

Beetje jammer vind ik dat wel... Gelukkig heeft dit model geen WI-FI.

IK ALS COMPUTER LIEFHEBBER ZIT ER ABSOLUUT NIET OP TE WACHTEN DAT MIJN WASMACHINE OF DROGER WORDT GEHACKED.

En dat straks misschien mijn kleren kapot zijn.

IK ZIT OOK NIET OP SPIONAGE via mijn WASMACHINE of DROGER TE WACHTEN ?!

Neem dit nog eens goed mee in jullie redenering of jullie wel mee willen gaan met deze computeriserings trend ?!

Of dat jullie toch modellen willen blijven produceren die ook TIJDENS EEN CYBERWAR nog blijven functioneren !

Ga het markten als CYBER-WAR-PROOF dan zit je meteen weer helemaal goed en MODERN ! =D

Zo dat was mijn laatste stukje super-advies ! =D

Ik ga er nu een eind aan breien zal wel moeten kan niet eeuwig blijven doorlullen. Ik denk dat ik het belangrijkste nu wel zo een beetje gehad heb ! ;) =D

Yes, alles er uitgepest wat ik m'n brein zit... begin nu een beetje moe te worden en kan me nu even niks verders meer bedenken.

Oja behalve knipperende LEDJES dat vind ik ZO IRRITANT ?! kut zeg... maarja daar had ik al overgeschreven. Gelukkig is het er maar eentje.

Maar laat ik positief eindigen, als dat kan, ik kijk er na uit om de nieuw features te ontdekken en uitproberen:

1. Misschien kan het apparaat mijn was wegen ?!? Zoniet dan is die KG aanduiding nutteloos tenzij ik zelf een weegschaal koop ?! ;) =D

2. Wegen is toch nodig voor ProSense ? Ik ben nieuwgierig of het programma dan korter duurt ?! ik weet niet zeker of ProSense voor alle programma's geld of dat dat een of andere optie is die moet worden ingestelt, ik vermoed toch dat laatste als ik handleiding zo vaag herinner... maar goed... beetje rare technologie als ik dat steeds optioneel moet ga instellen maar goed, misschien te lui voor en misschien vreemd.

3. Ik kijk uit naar mijn eerst wasbeurtje en drogertje... en dan ben ik benieuwd hoe de wasmachine nu klinkt.

Maar volgens mij veel minder cool dan mijn oude wasmachine. Die had echte een super cool "space" achtige geluid.

Ik zal tot slot nog even de oude modellen opnoemen dan weten jullie over welke ik had het:

Oude wasmachine: OKO-LAVAMAT 86744 JADE
Oude droger: (nog steeds in gebruik): LAVATHERM 57724 JADE
Oude stapelkit: TRZ 8901/901

Dit is ook weer zoiets waar ik als INFORMATICUS NIET BLIJ MEE BEN.

Jullie/deze oude systemen zijn nauwelijk meer terug te vinden op de website van AEG.

Over de stapelkit was al helemaal niks terug te vinden.

ZELFS de nieuwe laat niets zien over welke modellen die nou eigenlijk GESCHIKT IS.

IK VIND DIT ZEER SLECHT EN DIT IS OOK ZEER SLECHT.

Er kan op z'n minst een 2D tabel gemaakt worden van stapelkits en welke wasmachines/drogers er voor geschikt zijn.

Ik snap dat jullie die stapelkits aan zoveel mogelijk mensen willen aansmeren maar dat is geen goede manier van doen.

WEES DUIDELIJK... en UPDATE dat tabelje ONLINE als er nieuwe wasmachine uitkomen.

Zet in handleiding van stapelkit: Zie model-geschiktheids tabel op website/link voor geschiktheid voor nieuwere was- en droger modellen/machines.

Zoiets dergelijks in ieder geval, dat had ik wel fijn gevonden.

EN TOT SLOT:

Bij deze oude stapelkit moesten er gaten gebeurd worden in het bovenste/top blad van de wasmachine ?!

HAD DIT NOG STEEDS GEKUNT bij deze nieuwe WASMACHINE ?!

Of was dat dan onveilig geweest ?!

AEG had op z'n minst een waarschuwing kunnen plaatsen op hun website zo van:

Gebruik geen oude stapelkits meer enzovoorts indien dat inderdaad zo is.

Zal wel niet trouwens,dat blad lijkt dik genoeg voor wat schroeven maar kan ook deceptie zijn. Misschien lijkt dat zo van de zijkant maar is het in werkelijkheid maar dun ofzo ?!

Het zou ook kunnen dat nieuwere iets wat minder diepe modellen tegen dat topblad electronica zit, dat was voor mij een reden om maar een nieuwe stapelkit te kopen om niet de wasmachine te hoeven beschadingen en geen riscios te nemen met eventuele electronica vlak onderblad.

Tja ik vind het wel slecht van AEG dat ze hier geen duidelijkheid overgeven en dat ze hun oude produkten niet blijven ondersteunen met RECENTIE INFORMATIE.

Zoveel hoeft dat nou ook weer niet te kosten als jullie het een beetje slim aanpakken zodat dit soort informatie verkregen kan worden middels testen in fabriek of lab met oude apparaten indien jullie die nog hebben. ZOU EIGENLIJK wel moeten ter ondersteuning voor JAARS-TO-COME.

En tevens een IT-systeem bestellen waarbij dit soort VERKREGEN informatie direct op de website geentert kan worden zodat de WEBSITE geupdate kan worden vanuit dit IT-systeem dat in het lab staat waarbij dit soort informatie wordt verkregen.

Dat zou nog eens mooie ondersteuning zijn geweest voor AEG-produkt eigenaren maar goed. Het is nog niet te laat voor AEG om zijn informatie voorziening naar de toekomst eens wat te verbeteren ?!

Wat gebeurd er trouwens met de oude wasmachine die worden meegenomen ?!

Worden deze stiekempje gerepareerde en weer in twee-hands marks verkocht ?!

Ik geloof dat verkoper iets zei over afvoeren naar AFRIKA ! LOL.

Krijgen die bruine/zwarte daar toch nog iets WITS te zien ! LOL.

Een witgoed invasie ! LOLOL.

Nouja, nou ga ik toch echt kappen, nou heb ik mijn anti-neger/poep-vlek lol wel gehad. TOT ZIENS.

EN KEEP IT/STAY WHITE ! =D LOL.

Hoewel ik zie dat AEG inmiddels ook alweer een beetje is GEINFILTREERT DOOR ZWART.

ER ZIT GODVERDOMME EEN ZWARTE VLEK/VERF/PLASTIC OP MIJN NIEUW WASMACHINE.

Dat staat toch iets minder mooi dan helemaal WIT zoals vorige wasmachine.
(zal wel zijn vanwege die zwarte display electronica... zie je wel ?! weer een nadeel van deze electronica troep... maar goed)

Pas op met die negers voor je het weet ben je er een ! LOLOLOL.

DOOOOOEEEI.

Een hopelijk-binnen-kort-wassende,
Skybuck Flying ! =D

THE ONE AND ONLY ! ;) =DDDDDD

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back