ALLAH

F

faruk.nur

Guest
Allah;

birzaman gayet zengin bir ressam,sergi açmak istemiţ,fakat sahnenin
gerisinde durmuţ kendisini konuklara göstermemiţ.konuklara
hertürlü ikramý yapmýţ.sergiyi gezen misafirler,harika resimlere
bakmýţlar,ne kadar güzel resimler diyerek aralarýnda konuţurlarken
birisi, ressamý göremediđi için, acaba bu resimler nasýl olmuţtur
diye bir soru ortaya atmýţ.bir kýsým insanlar,bu resimler kendi
kendine olmuţtur demiţler.bir kýsým insanlar resimleri tabiiyyat
kanunlarýnýn yaptýđýný iddia etmiţler.bir kýsým insanlar ise
resimleri,resmi meydana getiren,boya,fýrça, tablo birlikte bu resmi
kafa kafaya vermiţler meydana getirmiţtir demiţler.bir kýsým
insanlar ise,harika resimleri ancak bir ressam tarafýndan
yapýlabileceđini söyleyerek,kendilerine ikramda bulunan ressamý
içeriden,alkýţlar ile davet edip,kendisiyle tanýţmýţ ve
teţekkür etmiţler.iţte biz,kainatýn tek yaratýcýsý, o ressama
Allah diyoruz.
ressamdan farký, gerçek ve canlý resimler yaratmasýdýr.

Resim,ressamýn bir parcasý olmadýđý gibi; ressam da, resmin bir
parçasý deđildir.

Soru:peki,Allah"ý kim yaratmýţtýr?sorusu(ţeytanýn insanlarý
kandýrmak için sorduđu sorudur) genellikle insanlarýn kafasýnýn
karýţmasýna yol açmýţ,bu soruda takýlýp kalmýţlardýr.
Ýnsanlarýn bu sorunun cevabýný bulmaya çalýţmasý,nafiledir.

Mesela; diyelimki bir saraya girmek için yüz kapý var,ama bir kapý
kapalý ve sarayýn sahibi ancak o kapýyý açabilir ve anahtarda
sadece ondadýr.Dýţarýdan saraya girmeye çalýţan biri,açýk
doksandokuz kapýnýn herhangi birinden içeri girebilir.Fakat kapalý
kapýnýn önünde durup o kapýyý açamayýnca,bu saraya girilemez
diyemez,Çünkü diđer doksandokuz kapý açýktýr.Aynen
öylede,Allah"ý kim yaratmýţtýr, sorusu farzedelim ki kapalý bir
kapýdýr.O kapýnýn anahtarý sadece Allah"tadýr.Allah"a inanmak
için doksandokuz kapý açýktýr.Ama inat edip,kapalý kapýnýn
önünde durmak ve saray sahibini inkar etmek ve açýk kapýdan saraya
girmemek akýl karý deđildir.

Peki Allah yoksa,bu kainatý kim yaratmýţtýr? bu kainat nasýl
olmuţtur?yani yukarýdaki harika resimler nasýl olmuţtur? sorusunun
cevabýný inat edenlerin vermesi gerekir.

Ýlmin kapýsý Hz.Ali ţöyle der,"Varsayalým ki inanmayan inat
edenlerin dediđi gibi Allah,ahiret,cennet,hesap kitap, vs.yok.Ne
inanana bir ţey olur,nede inanmamakta inat edene.Ama ya
varsa,"inanana yine bir ţey olmaz ama inanmamakta inat eden; iţini
ţansa býrakmýţ olur ki buda akýl karý deđildir.



Kader;

soru:madem,herţey bir kader defterinde yazýlý ve herţey ona göre
oluyor.o halde insanlar niçin cehenneme gidiyor?
cevap:evet herţey bir kader defterinde yazýlý ve herţey ona göre
oluyor.ama,defterde yazýlý olduđu için o ţey olmuyor.

mesela;meteroloji uzmaný,uydudan gelen fotođraflara bakarak geleceđi
görebilmektedir.bir insan ne kadar yükseđe çýkarsa hem görüţ
alaný geniţler hemde geleceđi görebilir. uzman, uydudan görüyor
ki,Türkiye"nin batýsýndan yađmur bulutlarý geliyor.bulutlarýn
hýzýný ve yönünü hesaplýyarak,hemen defterine ţunlarý
yazýyor,"yarýn türkiye bulutlu ve yađýţlý
olacak".bulutlarýn gelmesine bir gün var.bir gün sonra türkiye
bulutlu ve yađýţlý olsa;acaba meteroloji uzmaný bir gün önceden
deftere,bu olayý yazdýđý içinmi olaylar oluyor?yoksa uzman
olaylarý uydudan önceden gördüdemi yazdý.

dođru cevap;gördüde yazdý.yazdýđý için olaylar olmamakta,fakat
olayýn öyle olacađýný önceden görüp yazmýţtýr.

Mesela;aklý baţýnda bir kiţiyi, siz sýrtýnýza alsanýz,nereye
gitmek istersen seni oraya götüreceđim deseniz,diyelim ki iki yol
var biri,tehlikeli yol, öteki tehlikesiz yol.siz baţtan o kiţiye
uyarýda bulunarak her iki yolun durumunu anlatsanýz buna rađmen,o
kiţi beni tehlikeli yoldan götür dese,o tehlikeli yolda baţýna bir
kaza gelse ,size diyebilirmi ki,bak senin yüzünden baţýma bu kaza
geldi diyemez.çünkü kendi iradesiyle tehlikeli yolu
seçmiţtir.götüren deđil,isteyen suçludur.Güç ve kuvvet yalnýz
Allah"tandýr.bunu felçli hastalar daha iyi bilir.Götüren
Allah"týr, fakat tehlikeli yolda gitmek isteyen,insan suçludur. Hem
insan baţýboţ býrakýlmýţ da deđildir. Cüz-i iradesinden baţka
kendisine ait günahlarý ve borçlarý vardýr.sevaptaki hissesi ise
pek azdýr.Kimin ve neyin sayesinde sevap iţlemiţtir düţünmesi
gerekir.



Tevekkül ve dua;

bir çifçi,evvela(önţart);ürün almak için,1-toprađýný nadasa
koyacak,2-toprađýný sürecek,tohumu dikecek,3-sulayacak.vb.fiili dua
edecek.

Sonra; Allah"a ,ürün vermesi için kavli(sözlü) dua
edecek.Çünkü bir afet gelir ürünü alýp
götürebilir.Mesela;Çekirge ve sel afeti gibi.Ţartlardan birinin
eksik olmasý,neticeye engeldir.
Dua eden kiţi için o istediđi, kendisi hakkýnda hayýrlý olup
olmadýđýný dua eden bilemez.O halde duam niye,niçin kabül
edilmedi diye,üzülmemelidir.

Mesela;Bir anne ve baba hiçbir zaman çocuđunun kötülüđünü
istemediđi için ,terbiyeye muhtaç çocuđunun her istediđini de
yapmaz .Bu imtihan dünyasýnda,sýnýrlý ve kayýtlý olduđumuz
için her istediđimizi elde edemeyiz,her istediđimizi
yapamayýz.Fakat her istediđimizi elde edecek ve her istediđimizi
yapabileceđimiz bir yer vardýr ki o yere cennet derler.
Her ţeye muhtaç olan kiţinin , Samed olan Allah"ýn kapýsýný
çalmasý dođru bir ţeydir.Yanlýţ olan, herţeye muhtaç bir
kiţinin, kendisini hiçbirţeye muhtaç olmadýđýný zannetmesi ve
dua etmemesidir.





Ţeytan,

Ţeytan"ýn aslý cin olup ateţten yaratýlmýţtýr.Ýnsanýn
apaçýk,bir düţmanýdýr.Mahlukatý,Allah"a düţman etmek için
fýrsat kollar. Bu hayatý insanlar için cehenneme çevirmeye
çalýţýr. Ýnsan, ţeytan"dan herbakýmdan üstündür.Fakat
ţeytan"ýda hafife almamak gerekir.Çünkü Hz.Adem babamýz ile
Hz.Havva annemizin cennetten çýkmasýna vesile olmuţtur.Biz
ţeytanýn inadýna,bu dünyayý cennete çevirmek için
çalýţmalýyýz.
Sakýn sizi ţeytan, Allah afedicidir diye yanýltmasýn.Çünkü,
Allah af edicidir ama, kul hakký hariçtir.

Ţeytan,Allah"ý inkar etmemektedir ama,O"na düţman olduđu,iman
etmediđi için ezeli ve ebedi olarak cehennemden çýkamayacaktýr.
Ýnkar etmemek ayrýdýr,iman etmek ayrýdýr,hiç inanmamak ise,hiçmi
hiç akýl karý deđildir.Ýnsanlar korku ile ümit arasýnda olmalý.
Acaba cennetlikmiyim, yoksa cehennemlikmiyim sorusunu merak
etmek yerine, en kötü ihtimali göz önüne alarak, tedbirimizi
almak; daha akýllýca bir iţ olsa gerektir.Allah'tan ancak O"na
iman etmeyenler,ümidini keser. Son nefese kadar,kimin ne
olacađý,(ţeytan hariç)bizce mechuldur.Cennet ucuz olmadýđý gibi,
cehennem dahi lüzümsuz deđildir.

Din,

Her semavi hak dinler,medeniyetin ve insanýn maddeten ve manen
yükselmesini,daha iyiye ve ileri gitmesini savunur. Ýslam;bir lokma
bir hýrka felsefesine karţýdýr.Yarýn ölecekmiţ gibi, ahirete,
hiç ölmeyecekmiţ gibi dünyaya teţvik eder,Ýki günü ayný olan
ziyandadýr,komţusu aç iken, tok yatan bizden deđildir, haksýz yere
bir insaný öldüren,tüm insanlýđý öldürmüţ gibidir,
düţüncesini savunur.Tek ilah vardýr. O ilahýn adý Allah"dýr.
Zerrece Allah"a imaný olan ve O"na düţman olmayan herkez,
hesaptan sonra cennete girecektir. Ýslam; Peygamberi
Hz.Muhammed"tir,Kitabý Kuran-ý Kerim"dir. Bir Müslüman,hem
Ýncile,hem Hz.Ýsa"ya, hem,Tevrata, hem Hz.Musa"ya yani tüm
semavi kitap ve peygamberlere zaten inandýđý için din
deđiţtirmesi, hiçmi hiç akýl karý deđildir.




Namaz,

Dininin diređidir.Bir insan,Allah"ýn benim namazýma ihtiyacý
yoktur,demesi,hasta birinsinin,doktara "ey doktor senin ilaca ne
ihtiyacýn var demesine benzer ki,Allah"ýn bizim namazýmýza
elbetteki ihtiyacý yoktur,bizim namaza ihtiyacýmýz vardýr.Bedenin
havaya ve suya ihtiyacý olduđu gibi, ruhunda manevi gýdaya ihtiyacý
vardýr ki o gýdalardan biriside "Hu" kelimesidir.Ýnsanlar her
nefes veriţte bilmeden,gayri ihtiyari "hu" derler.Hu ,Allah
demektir.Aslýnda her ţey Allah"ý anmaktadýr.Ýnsanýn bu dünyaya
gönderilmesinin sebebi ve hikmeti ,Allah"ý tanýmak ,O"na dua ve
ibadet etmektir.

Hayat,

Helal ţekilde;
Çalýţýnýz,kazanýnýz,yiyiniz,dađýtýnýz,paylaţýnýz,ama
israf etmeyiniz.Kara günler, yaţlýlýđýnýz ve ahiret
içinde,azýk ayýrýnýz. Ýlimin ,malýn ve kuvvetin önemini fark
ediniz.Bunlarý insanlýđýn hayrý için ve helal bir ţekilde
kullanýnýz.

Ţeytanýn,dünyayý fesada veren ve insanlar için dünyayý
çehenneme çeviren,sen çalýţ ben yiyeyim ve ben tok olayým
baţkasý açlýktan ölsün bana ne düţüncesini ,ortadan kaldýrmak
ve sosyal dengeleri kurmak için çalýţmak insanlýđa yapýlacak en
büyük hayýrlardan biri olsa gerektir.

Ýlim,

Bir zaman iki ayna var imiţ,her iki aynada yüzlerini gökteki
güneţe çevirmiţ,aynalarda akseden,tecelli eden güneţi ,
insanlarýn yüzlerine her iki ayna da çevirdiđinde, insanlarýn
gözlerini kamaţtýrmýţlar. Aynalardan biri gururlanarak ben
insanlarýn gözlerini kamaţtýrdým diye gururlanmýţ ve kendisinde
bir ţeyler olduđunu tevehhüm, zan etmiţ.Diđer ayna ise mütevazý
birţekilde,aslýnda kendisinde bizatihi bir ţey
olmadýđýný,gökteki güneţ olmasa hiçbirţeye yaramadýđýný,
önceki aynaya söylemiţ. Ýţte gururlu ayna, sihir ve büyü gibi
zararlý ilimler ile ilgilenip insanlarý kendisinin etkilediđini
zanneden ţeytan gibidir.Ama mütevazý ayna ise mücize ve kerametin
asýl sahibinin kendisi olmadýđýný bilen ve faydalý ilimler ile
ilgilenen bilge kiţidir.Gýbta edilecek kiţi gökteki güneţin ýsý
ve ýţýđýna mazhar olan kendisini güneţ zannetmeyen ama güneţi
gösteren, kiţidir.Bu aynalarýn en güzelleri peygamberlere aittir.en
kötüleri ise ţeytan ve ţeytan gibilere aittir. Ţeytan ve ţeytan
gibi kötü kiţilerin ţerrinden Allah"a sýđýnmak
gerektir.Çünkü insanlarý ve insanlýđý tesirleri altýna
alabilmekte ve aldatabilmektedirler.Her insan kabiliyeti nispetinde
güneţe mahzar olabilir ve olmalýdýrda. Asýl olan aynayý
insanlýđýn hayrýna kullanmak ve ayna olduđunu hiçbirzaman
unutmamaktýr.Aynadan kasýt insan, güneţten kasýt ise,Allah'týr.

Güneţ bize ýţýk ve ýsýsý ile çok yakýndýr,biz ise güneţe
çok uzađýz.Ama ayna vasýtasýyla,bir nebze güneţin özelliklerini
anlayabiliriz. Veya uzay mekiđi ile güneţin hakiki nuruna ve
ýsýsýna yaklaţabiliriz onu yakýndan inceleyebiliriz ki,bunu mirac
hadisesinde Hz.Muhammed bizzat refref'e binerek çok kýsa bir zaman
zarfýnda yapmýţtýr. Cenneti,cehennemi ve kainatýn
yaratýcýsýný görmüţ,gidipte görenmi var veya gidipte dönenmi
var sorusunuda cevapsýz býrakmamýţtýr.

Mesela, koca bir kütlesi olan dünyamýzý,vasýtasýz ve çok
süratli birţekilde götüren ve döndüren, bir insaný elbette ve
evleviyetle daha hýzlý ve kýsa bir sürede götürmeye ve geri
getirmeye muktedirdir ve aynen öylede olmuţtur.

Ýnsanlýđa faydalý bilgileri, tanýdýk,tanýmadýk,baţkalarý ile
de paylaţýnýz,yayýnýz. Ben bu bilgileri bilmiyordum,bana kimse
öđretmedi diyen kiţinin hesabý; bilenden, bildiđi halde susandan
ve hakikatý ve dođruyu yaymayandan sorulacaktýr. Malýn zekatý
olduđu gibi,ilminde zekatý ve kuvvetinde bir zekatý vardýr.Bilen
ile bilmeyen bir deđildir.Ýlim mümin"in yitiđidir, nerede olursa
alýr.Ýlim Çin"dede olsa alýnýz.Hayatta,en hakiki murţit
ilimdir. Faydalý tüm ilimlerden istifade ediniz,ettiriniz. Beţikten
mezara kadar ilim öđreniniz. Okuyunuz,okutunuz.Ne demiţ yunus
emre,'Ýlim ilim bilmektir, ilim kendin bilmektir,sen kendini bilmez
isen ilim nice okumaktýr.'



Ruh nedir;

Ruh insanýn aslýdýr,kendisidir.Mahiyeti,bir ţekli sureti ve ţuuru
olan bir kanundur, yerçekimi kanunu gibi,ama yerçekimi kanununun bir
ţekli, sureti ve ţuuru yoktur.Fakat dünyadaki iţleri yapabilmesi
için, ruh"un elbisesi,bineđi mahiyetinde olan bedene ihtiyacý
vardýr.Ruh katiyen bakidir,yani ölümsüzdür. Ey insanlar, baki bir
aleme gideceksiniz,o halde hazýrlýklý olun.Ölüm,ruhun bedenden
çýkmasý daha önce vefat etmiţ olan sevgili anne ve babanýzýn ve
dostlarýnýzýn yanýna gitmektir.

Mesela ;bir ţöför nasýl aracýndan inince araba hiçbir iţe
yaramaz ise,ruh"ta beden aracýndan inince, beden hiçbir iţe
yaramaz.Kabre konan bedendir.Siz ise ruhsunuz.Ruh berzah alemine
gitmektedir. ölüm yokluk ve hiclik deđildir.Kim yok olmak
isterki,Ezeli ve ebedi bir Allah"ýn sevgili mahlukatýda ebedi
olmalýdýr.Fakat mahlukatýn ebediliđi bizatihi deđil, Allah"ýn
dilemesiyledir.

Ey insanlar ve cinler ezeli ve ebedi cennete girmek,ebedi yaţamak,her
istediđini yapmak ve Allah'ý görmek istemezmisiniz.
Ey sevgili ruh,bunun için Allah'a ţükretmeli ve iman etmeli
deđilmisin.

HULASA :
Allah,birdir, hiçbirţeye ihtiyacý yoktur,ne birbaţkasý O'nu
yaratmýţtýr nede O'nun bir çocuđu vardýr.O'nun eţi ve
benzeri yoktur.
 

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back
Top